作者purplvampire (阿修雷)
看板Gossiping
標題[問卦] 分手該討回禮物嗎?
時間Thu Jun 25 07:36:57 2026
來自X上一則土耳其女性的發文
2 y ll k ili kimi geçen hafta bitirdim. Medenice ayr ld k sanarken dün gelen mes
ajla neye u rad m a rd m.
Eski erkek arkada m, bana ald alt n tak lardan saç düzle tiricisine, telefon
dan k yafetlere kadar her hediyeyi tek tek s ralay p geri istemi . Benim varl
n bile unuttu um en ufak eyleri sinsi gibi akl nda tutmu .
Tabii ki hiçbirini geri vermeyece im. Böyle küçük hesaplar pe inde olmak bir erk
e e yak r m ? Benim bu ili kiye harcad m 2 senelik eme in yan nda üç kuru lu
k e yalar n laf m olur??
上週我結束了兩年的感情關係。當我以為我們是體面分手時,昨天收到的訊息讓我震驚得不
知所措。
我的前男友,從他送我的金飾到吹風機,從手機到衣服,每一件禮物都一一列出,要求我全
部歸還。他甚至像個陰險鬼一樣,把我早已忘記的小東西都記在心裡。
當然,我一個都不會還。這樣斤斤計較的小心眼,適合一個男人嗎?相較於我在這段關係裡
投入的兩年心血,那些不值一提的小東西算什麼??
"Peki sen ne hediye ald n?" diye soranlar olmu .
Arkada lar, ili kide erke in daha çok jest yapmas , hediye almas zaten i in do
as nda var. Kad n her dakika hediye almak zorunda de il, sadece özel günlerde al
n r geçilir. Bunu bir al veri , bir takas gibi görüp "sen ne ald n" diye hesap
sormak saçma. li ki bu, ticaret mi ki kar l kl fatura keselim...
「那你收到什麼禮物了?」這樣問的人可不少啊。
朋友們,感情中男人多做點表示、多送點禮物,這本來就是事情的自然規律。女人不必每分
每秒都送禮物,只在特別的日子裡隨手送個禮物就行了。把這當成一場交易、一場交換,然
後問「你送了什麼」來算帳,這實在太荒唐了。這是感情,又不是商業,難道還要互相開立
發票嗎……
Askim harcadigin yillari günleri kendisi sana iade edebiliyor mu sor e er geri v
erebilirse ver sende :) (saçmalama tabikide vermeyeceksin aq)
問你花費的那些年和日子,它能親自還給你嗎?問它,如果它能還的話,就還吧,你也給它
:)(別胡說八道了,當然你不會給的,幹)
男生覺得關係斷了要討回自己付出的,
女生認為這是維繫關係期間應有的維護成本
好奇你們分手會去跟對方回收禮物嗎?
拿回來難道不會觸景傷情?
--
※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 123.193.232.40 (臺灣)
※ 文章網址: https://webptt.com/m.aspx?n=bbs/Gossiping/M.1782344219.A.449.html
1F:噓 leviliebe: 引用別人貼文連網址都沒有 39.12.145.8 06/25 07:38
2F:→ fony1029: 要啊 114.37.133.48 06/25 07:40
3F:→ brianuser: 還能拿回來就不叫送了啊,都移轉所有權111.242.208.202 06/25 07:41
4F:→ fony1029: 會這樣列一定不是和平 一定有人劈腿 114.37.133.48 06/25 07:41
5F:→ fony1029: 反正細節都是女生說的算 嘻嘻 114.37.133.48 06/25 07:42
6F:推 KU0: 看雙方的價值觀 也要一方敢討 另一方願意還 1.174.234.175 06/25 07:44